ISTORIJAT BRENDA - 100 GODINA BRENDA NIVEA

100 GODINA BRENDA NIVEA

Vek uspomena u limenoj kutiji

Limena kutija NIVEA Kreme iz 1993. godine.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Limena kutija NIVEA Kreme iz 2007. godine sa reljefnim logom i neznatno izmenjenom bojom.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Prva limena kutija NIVEA Kreme iz 1911.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Limena kutija NIVEA Kreme iz 1922.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Prva plava limena kutija NIVEA Kreme pojavila se 1925. godine.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Limena kutija NIVEA Kreme iz 1928.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Slova u nazivu NIVEA na limenoj kutiji dobijaju drugačiji, oštriji izgled 1935. godine.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Limena kutija NIVEA Kreme iz 1949. godine.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Reč „Krema“ dodata je u naziv na limenoj kutiji 1959. godine.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Limena kutija NIVEA Kreme iz 1970. godine.

Vek uspomena u limenoj kutiji

Limena kutija NIVEA Kreme iz 1988. godine na koju je dodato „bez konzervansa“

Sve je počelo od reči „nix“

Pre nego što je NIVEA Krema doživela uspeh, trebalo je izmisliti jedan potpuno novi sastojak – Eucerit. Eucerit deluje kao emulzija i predstavlja kombinaciju ulja i vode koja ima veoma finu, čvrstu teksuru. Na sreću, dr Ajzak Lifšuc je razvio ovu emulziju pre 1911. godine. Profesor Pol Gerson Una, dermatolog, bio je zadivljen stručnim znanjem dr Lifšuca u ovoj oblasti i pokazao je emulziju dr Oskaru Troplovicu, hemičaru i jednom od osnivača kompanije Bajersdorf. On je odmah prepoznao da je emulzija sa vodom u ulju savršena osnova za kozmetičku kremu. Sve što im je sada bilo potrebno je ime. A da bi ga pronašao, bilo je dovoljno da dr Troplovic samo pogleda kremu. Kada je emulzija bila gotova, imala je snežnobelu boju. Naziv NIVEA potiče od latinske reči nix, nivis, u značenju sneg, a prevod samog naziva NIVEA je „snežnobela‟.

 

NIVEA OSVAJA SVET

1911.

Hemičar dr Ajzak Lifšuc razvija emulziju Eucerit, koja omogućava povezivanje vode i ulja u stabilnu mešavinu.

Farmaceut i preduzetnik dr Oskar Troplovic prepoznaje potencijal ove emulzije i zajedno sa dermatologom, profesorom Polom Gersonom Unom razvija „majku svih krema“ pod nazivom NIVEA. Krema je doživela veliki uspeh i ubrzo su u okviru iste linije predstavljeni talk, sapun i mleko za telo.

Ova tri istraživača i danas imaju svoje sledbenike – u našem Odeljenju za istraživanje i razvoj proizvoda radi više od 500 ljudi.

Zahvaljujući takvoj posvećenosti, već godinama postižemo značajne rezultate koji danas predstavljaju standard u oblasti nege kože.

Dr. Oscar Troplowitz

Sertifikat za patent za Eucerin

Prof. Pol Gerson Una

Pol C. Bajersdorf

Radnici u laboratoriji za istraživanja 1914

1914.

Prekookeanski brodovi i prvi avioni povezuju zemlje i kontinente i omogućavaju putovanja u udaljene krajeve, a samim tim i ekspanziju na međunarodno tržište.

Tek osnovana kompanija Beiersdorf koristi ovu priliku: iako je na tržište stigla samo tri godine ranije, NIVEA Krema je sada dostupna na svim kontinentima.

Ukupno 42 odsto ukupne prodaje ostvaruje se u inostranstvu. Zahvaljujući stabilnoj formulaciji, kvalitet NIVEA Kreme ostaje potpuno isti i u različitim klimatskim zonama.

NIVEA proizvodi su danas prisutni u preko 200 zemalja.

 

1924.

Žene u dvadesetim i tridesetim uveliko prate modu, a muškarci nose brkove. NIVEA prepoznaje da je i muškarcima potrebna nega pre i posle brijanja i predstavlja sapun za brijanje – prvi proizvod namenjen isključivo muškarcima. Sportovi i aktivnosti u prirodi su sve popularniji.

Klasični ideal lepote i aristrokratski, bledi ten više nisu u modi – svi žele vitalan izgled i preplanulu boju. Baš u to vreme, Huan Gregorio Klausen, direktor marketinga u kompaniji Beiersdorf, slučajno otkriva tri brata koji su mu odmah privukli pažnju svojim zdravim i bezbrižnim izgledom i oni 1924. godine postaju nove NIVEA zvezde poznate kao NIVEA dečaci.

U isto vreme NIVEA Krema dobija novo pakovanje – čuvenu plavu limenu kutiju koja je i dan danas simbol NIVEA brenda.

Prvi dečački bend?

1925.

NIVEA devojke

Iako su reality emisije, kao što su „Ja imam talenat“, „X faktor“ ili „Top model“, danas veoma popularne, ovakva takmičenja su bila potpuno nepoznata 1925. godine. Zato ne čudi reakcija javnosti na oglas koji je NIVEA objavila u jednim berlinskim novinama kako bi pronašla NIVEA devojke.

Neobično je bilo to što NIVEA nije tražila glamurozne modele, već obične devojke: „Ne tražimo raskošne lepotice, devojke u balskim haljinama ili elegantne dame, već prirodne devojke zdravog i svežeg izgleda.“ Gospođa Frelih iz Flensburga u severnoj Nemačkoj videla je oglas i pomislila da njene tri ćerke, Margot, Elfrida i Herta, savšeno odgovaraju opisu.

Uprkos tome što joj je muž odmah stavio do znanja da ne želi da njegove ćerke budu „devojke sa reklame“, ona ih je prijavila. Ispostavilo se da je njena odluka bila dobra jer su upravo sestre Frelih izabrane među više od hiljadu učesnica. Zanimljivo je bilo to što ova porodica nikada ranije nije čula za NIVEA proizvode jer su se neposredno pre toga doselili iz Samoe, gde se NIVEA proizvodi u to vreme nisu prodavali.

Gospodin Frelih je na kraju pristao da njegove ćerke budu NIVEA devojke i one su postale nove zvezde NIVEA reklama. Baš kao i NIVEA dečaci, i ove tri devojke su ubrzo stekle veliku popularnost i na svakom koraku bi ih pozdravljali sa „Zdravo, NIVEA!“

Reklame pre 1949. godine: NIVEA Krema na samom početku
Reklame pre 1949. godine: NIVEA Krema na samom početku
Reklame pre 1949. godine: NIVEA Krema na samom početku
Reklame pre 1949. godine: NIVEA Krema na samom početku
Reklame pre 1949. godine: NIVEA Krema na samom početku
Reklame pre 1949. godine: NIVEA Krema na samom početku
Reklame pre 1949. godine: NIVEA Krema na samom početku
Reklame pre 1949. godine: NIVEA Krema na samom početku
Reklame pre 1949. godine: NIVEA Krema na samom početku

NIVEA – PIONIR MEĐU PROIZVODIMA ZA ZAŠTITU OD SUNCA

1958.

Pedesete godine prošlog veka donose novi polet, optimizam i vitalnost. Zahvaljujući ekonomskom prosperitetu, sve više ljudi putuje, sve je veći broj automobila na ulicama, a najpopularnije destinacije su one na moru.

NIVEA odeljenje za istraživanje bavi se uticajem sunčevog zračenja na kožu i sada je pravo vreme za potpuno novi proizvod – Ultra-Oil sprej za zaštitu od sunca. Jednostavan i prijatan za upotrebu, sprej se savršeno uklapa u životni stil ove generacije.

Pored spreja, na plažu se obavezno nosi i NIVEA lopta – praktična za pakovanje i jednostavna za naduvavanje, postaje omiljena zabava za celu porodicu. Tokom proteklih 40 godina, napravili smo više od 20 miliona lopti koje su stigle na plaže širom sveta.

NIVEA lopta – zabava na suncu
NIVEA lopta – zabava na suncu
NIVEA lopta – zabava na suncu
NIVEA lopta – zabava na suncu
1963.

NIVEA lopta je nastala 1930-ih kao 3D verzija limene kutije NIVEA Kreme, ali je tek 1960-ih postala hit. Ova reklama je iz tog perioda.

Šezdesete su bile godine bunta. Sve veći broj žena pokušava da uklopi porodične i poslovne obaveze i ne preostaje im puno vremena za negu. NIVEA razvija NIVEA mleko za telo, novu emulziju koja predstavlja revoluciju u nezi kože. Ova „tečna krema“ se jednostavno nanosi i koža je brzo upija, a istovremeno pruža intenzivnu hidrataciju.

Ovaj period je obeležio i rast nataliteta. Kako bi pomogla novopečenim roditeljima, NIVEA razvija liniju proizvoda za negu osetljive bebine kože pod nazivom Baby Fine. Nova NIVEA Baby linija namenjena je nezi i zaštiti osetljive kože tek rođenih beba i sadrži puder, proizvode za kupanje, kremu, sapun i štapiće za uši.

NIVEA nastavlja da razvija ovu liniju tokom 1990-ih.

Žene imaju više samopouzdanja

Leto, sunce, zaštita od sunca
Leto, sunce, zaštita od sunca
Leto, sunce, zaštita od sunca
Leto, sunce, zaštita od sunca
NIVEA reklama iz 1950. godine
Klasične reklame: 1950-1984.
NIVEA reklama iz 1955. godine
Klasične reklame: 1950-1984.
Reklama za NIVEA sprej iz 1959. godine
Klasične reklame: 1950-1984.
Reklama za NIVEA Kremu i Mleko za telo iz 1964. godine
Klasične reklame: 1950-1984.
NIVEA reklama iz 1971. godine
Klasične reklame: 1950-1984.
NIVEA reklama iz 1973. godine
Klasične reklame: 1950-1984.
NIVEA reklama iz 1974. godine
Klasične reklame: 1950-1984.
Reklama za NIVEA balsam posle brijanja iz 1980. godine
Klasične reklame: 1950-1984.
Reklama za NIVEA proizvode za negu lica iz 1982. godine
Klasične reklame: 1950-1984.

1985-DANAS

NIVEA DONOSI REVOLUCIJU U NEZI KOŽE

1986.

Iako danas postoji veliki broj proizvoda za negu kože namenjenih muškarcima, pre 90 godina muškarci su negovali kožu uglavnom sapunom i vodom.

NIVEA je dala značajan doprinos razvoju muške nege. Nakon sapuna za brijanje, a zatim i kreme za brijanje, NIVEA je 1980. predstavila i balsam za negu posle brijanja i tako još jednom pokrenula novi trend u nezi kože.

Popularnost koju je ovaj balsam brzo stekao pokazuje da su i muškarci želeli proizvode za negu namenjene samo njima. Sledeća inovacija stiže 1986. godine – NIVEA MEN je prva linija za negu kože namenjena isključivo muškarcima.

Danas NIVEA MEN linija obuhvata veliki broj krema, šampona, zatim proizvoda za stilizovanje kose, tuširanje i negu tela, negu lica kao i proizvode protiv starenja kože

NIVEA razvija prvi proizvod za negu posle brijanja koji ne sadrži alkohol. Ovaj balsam neguje i umiruje kožu nakon brijanja i tako sprečava pojavu iritacija.
NIVEA se zalaže za ravnopravnost – proizvodi za negu su sada dostupni i muškarcima
Tokom 1980-ih, NIVEA razvija različite proizvode za negu koji su posebno prilagođeni potrebama kože muškaraca i to sa velikim uspehom.
Klasične reklame: 1950-1984.
Gel, sapun ili krema? Električni aparat i trimer ili brijač? Danas muškarci imaju na raspolaganju veliki broj proizvoda za brijanje, ali pre trideset godina, nije bilo tako. Sve je počelo od NIVEA kreme za brijanje.
Klasične reklame: 1950-1984.

1998.

Kod starijih generacija ponovo se budi samopouzdanje – imaju novca, mladog su duha i žele da uživaju u životu. Upravo zato im je potrebna i odgovarajuća nega kože. NIVEA odeljenje za istraživanje proučava vezu između starenja kože i njenih potreba i razvija novu liniju za negu zrele kože. Prvi put u istoriji postoje proizvodi namenjeni ženama starijim od 50 godina.

Razvoj se nastavlja – napredne tehnologije omogućavaju bolji uvid u strukturu i funkcije kože. NIVEA odeljenje za istraživanje dolazi do novih saznanja na osnovu kojih kompanija Beiersdorf 1998. godine među prvima razvija kremu sa prirodnim sastojkom kože – koenzimom Q10. Narednih godina, koenzim Q10 će se naći u skoro svim NIVEA proizvodima – od NIVEA For Men do NIVEA Sun.

Q10 postaje najvažniji sastojak velikog broja različitih proizvoda.
Još jedna svetska premijera od brenda NIVEA: prva krema sa koenzimom Q10
NIVEA istraživači donose revoluciju u nezi kože protiv bora 1998. godine.
Još jedna svetska premijera od brenda NIVEA: prva krema sa koenzimom Q10
NIVEA razvija kremu koja sadrži aktivni sastojak kože – koenzim Q10.
Klasične reklame: 1950-1984.
2011/2014.

Negovana koža i blistav izgled su veoma važni. Iako je savremeni stil života stresan i ima sve brži tempo, NIVEA se potrudila da rutinu nege učini jednostavnom kako bi svi mogli da uživaju u njoj. Njeni inovativni proizvodi pružaju kvalitetnu negu i praktični su za upotrebu. Prva linija dezodoransa koja ne ostavlja bele tragove na tamnoj odeći niti žute fleke na odeći svetlih boja – NIVEA Invisible Black & White predstavljena je 2011. godine. Prava revolucija u oblasti nege kože!

Sledeća važna inovacija je stigla na tržište 2014. godine – In-Shower losion za negu tela pod tušem. Ovaj proizvod omogućava ženama i muškarcima da svakodnevno uživaju u nezi jer se nanosi brzo i jednostavno tokom tuširanja. Sada je svaki dan – dan za uživanje u nezi tela!

NIVEA Invisible for Black & White – inovativni dezodorans koji deluje 48 sati i ne ostavlja tragove na odeći predstavljen je 2011. godine. Ova linija štiti odeću od fleka i pruža efikasnu i kvalitetnu zaštitu od neprijatnih mirisa.

Revolucionarna tehnologija protiv fleka na odeći

Istraživači iz kompanije Beiersdorf su 2014. godine razvili nov način za brzo i jednostavno nanošenje kreme: In-Shower losion za telo. Ovaj revolucionarni proizvod za negu tela tokom tuširanja se dopao potrošačima i ubrzo je nastala čitava porodica proizvoda za negu tela pod tušem – NIVEA In-Shower linija.

NIVEA predstavlja prvi losion za tuširanje

Danas i sutra

Brend koji je 1911. godine činila samo NIVEA Krema danas predstavlja čitavu familiju sa više od 500 proizvoda. NIVEA je razvila veliki broj inovativnih proizvoda za negu kože tokom poslednjih decenija i nastavlja da radi na inovacijama. U okviru ekoloških napora i brige za životnu sredinu nastala je Natural Balance linija – prva NIVEA linija koja uglavnom sadrži prirodne sastojke, od kojih je jedan deo organskog porekla. Pored toga, predstavljen je NIVEA Q10plus serum protiv bora sa aktivnim perlama koji ima najveću koncentraciju prirodnog koenzima Q10 u celoj liniji NIVEA Q10plus protiv bora. Kako u prošlosti, tako i u sadašnjosti i budućnosti – NIVEA uvek postavlja nove standarde u nezi kože. Sve važne datume u istorijatu ovog poznatog brenda za negu kože ćete naći ovde: ISPRED SVOG VREMENA OD PRVOG DANA
NIVEA odeljenje za istraživanje razvija novu generaciju sastojaka kako bi u budućnosti potrošači mogli da biraju visokokvalitetne, efikasne proizvode za negu kože.

Priča o uspehu se nastavlja

Reklama za NIVEA Nourishing šampon iz 1985. godine
Reklame od 1985. do danas
Reklama za NIVEA FOR MEN balsam posle brijanja iz 1986. godine
Reklame od 1985. do danas
Reklama za NIVEA Kremu iz 1988. godine
Reklame od 1985. do danas
Reklama za najavu kampanje za NIVEA dezodorans iz 1991. godine
Reklame od 1985. do danas
Reklama za NIVEA Blue Harmony iz 1992. godine
Reklame od 1985. do danas
Reklama za kampanju za NIVEA Soft Kremu iz 1994. godine
Reklame od 1985. do danas
Reklama za NIVEA Visage Q10 kremu iz 1998. godine
Reklame od 1985. do danas
Reklama za NIVEA Q10 losion za telo iz 2002. godine
Reklame od 1985. do danas
Reklama za NIVEA Kremu iz 2005. godine
Reklame od 1985. do danas
Reklama za NIVEA Kremu Care iz 2015. godine
Reklame od 1985. do danas